Partnerskabet med Clue skal “bygge bro mellem L’Oréals historiske hudpleje-ekspertise og skønhedstekniske ambitioner og Clues førende rolle inden for reproduktiv sundhed og datadrevet teknologi.” Det fremgår af en pressemeddelelse fra L’Oreal.
Normalt er det make-up og hårpleje man forbinder med navnet L’Oreal, som i år har 50 års jubilæum på sit efterhånden ikoniske slogan, “Because you’re worth it”, fordi du er det værd. Men nu tager den franske producent af skønhedsartikler altså et skridt ind i femtechverdenen.
Begrebet femtech, female technology, er lanceret af den danske iværksætter Ida Tin. Hun stiftede i 2012 Clue sammen med den tyske iværksætter Hans Raffaur. Appen har i dag cirka 12 mio brugere.
Med Clue kan brugeren blandt andet kortlægge sin menstruationscyklus og se, hvornår hun er inde i sin frugtbare fase.
Femtechvirksomhed henter 500 mio kroner i investorkapital
Ændringer i huden
“Vi er begejstrede for at samarbejde med det største skønhedsfirma i verden for at fremme det, vi ved om forholdet mellem menstruationscyklussen og vores huds sundhed,” fortæller Clue’s meddirektør, Audrey Tsang.
“Ændringer i huden er en af de mest sporede kategorier i Clue-appen sammen med menstruation og menstruationssymptomer, så vi ved, at det er super vigtigt for mange.
Med L’Oréals videnskabelige hudplejekendskab vil vi være i stand til at give nye og nyttige oplysninger til vores egne brugere og andre forbrugere om, hvordan cyklussen kan påvirke huden,” siger hun.
Leave a Reply